facebook

Monika Makowska, Sabina Krzywicka – Dziedzictwo Chopina

28 listopada 2010 (niedziela),wstęp wolny. Zapraszamy na kolejny koncert z cyklu Dziedzictwo Chopina. Program koncertu wypełnią utwory fortepianowe Fryderyka Chopina oraz utwory kompozytora w transkrypcji na skrzypce, a także poematy z cyklu „Mity” Karola Szymanowskiego i „Mazur” Aleksandra Zarzyckiego. Wstęp na koncert wymaga okazania bezpłatnych wejściówek dostępnych w Willi Decjusza i w Punkcie Informacji Miejskiej przy ul. św. Jana 2 od 15 listopada.

 

Program: F. Chopin – Impromptu cis – moll op. 46 (według WN), Preludium Des – dur op.28 nr 15, Scherzo cis – moll op. 39, Nokturn cis – moll op. posth. (transkrypcja na skrzypce. Antoni Cofalik), Etiuda E – dur op. 10 nr 3, (transkrypcja na skrzypce K. Weksler), Nokturn Es – dur op. 9 nr 2, (transkrypcja na skrzypce. Pablo Sarasate), Walc Des – dur op.64 nr 1, (transkrypcja na skrzypce Willy Burmester); K. Szymanowki – Mity. Trzy poematy na skrzypce i fortepian op. 30, Źródło Aretuzy, Narcyz, Driady i Pan; A. Zarzycki – Mazur G – dur op. 26 na skrzypce i fortepian.

 

Monika Makowska (skrzypce) – w 1999 ukończyła PLM w Częstochowie, uzyskując dyplom muzyka-instrumentalisty (specjalność: skrzypce). Później studiowała polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. W 2001 rozpoczęła studia w Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego w klasie skrzypiec prof. Antoniego Cofalika. Prowadzi aktywne życie koncertowe jako solistka – koncertowała m.in. we Florencji (Sala koncertowa Konserwatorium im. L. Cherubiniego), w Krakowie (Muzeum Narodowe, Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Goethe – Institut, Złota Sala Filharmonii Krakowskiej, Willa Decjusza, Piwnica pod Baranami, siedziba Związku Pisarzy Polskich), w Zakopanem (Willa „Atma”) oraz w Busku – Zdroju (Sala koncertowa sanatorium „Marconi”). Jej repertuar koncertowy obejmuje utwory od baroku po muzykę XX wieku włącznie. W latach 1999 – 2007 była solistką ZPiT UJ „Słowianki”. W 2005 roku uzyskała tytuł magistra, broniąc pracę Muzyczność poezji Krystyny Krahelskiej. W latach 2003 -2009 studiowała muzykologię na UJ. W 2009 r. obroniła pracę dyplomową napisaną pod kierunkiem dr Wojciecha Marchwicy Tradycja pieśni tyrtejskiej w Rzeczpospolitej końca XVIII wieku. Współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Aktualnie jest doktorantką UJ na Wydziale Filologii Polskiej.

 

Sabina Krzywicka (fortepian) – w 2000 roku ukończyła z wyróżnieniem klasę fortepianu prof. Janiny Baster, a następnie studia podyplomowe w Katedrze Interpretacji Muzyki Współczesnej pod kierunkiem prof. Adama Kaczyńskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jako uznana interpretatorka utworów XX i XXI w, brała udział w licznych festiwalach, m.in. „Write and Play”, Audio Art, Festiwalu im. A. Didura. Dokonała prawykonań wielu kompozycji (m.in. Aleksandry Gryki, Wojciecha Widłaka, Wojciecha Kałamarza, Mirim Kim, Keira Neuringera, Kyla Lamonta) jako solistka oraz w duecie „Innaversia”, który od 2004 roku tworzy wraz z Elżbietą Bień. Od 2009 roku współpracuje również z flecistką Pauliną Warchoł i skrzypaczką Moniką Makowską. Jest współzałożycielką i prezeską stowarzyszenia Młodzi Muzycy dla Młodej Muzyki promującego muzykę współczesną. Współtworzy Festiwal Współczesnej Muzyki Dziecięcej i Młodzieżowej Srebrna Szybka. Jest chórzystką (chóry Kantorei Sankt Barbara, Pro Musica Mundi i Europa ChorAkademie) – brała udział w wielu wykonaniach i nagraniach płytowych utworów zarówno a capella, jak i z repertuaru oratoryjno-kantatowego. Jest pedagogiem w stopniu mianowanym w SM I i II stopnia im. B. Rutkowskiego oraz w ASM im. Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie, a także akompaniatorką w Krakowskim Konserwatorium im. W. Lutosławskiego.

 

Koordynator projektu: Katarzyna Trojanowska

Zobacz także