W pierwszym dniu pokazów gościliśmy zespoły taneczne, muzyczne i baletowe z Polski, Włoch i Francji, które zaprezentowały publiczności różnorodny repertuar. Spektakl w dwóch aktach pt. „Letnie igraszki i uczta u księcia Sułkowskiego”, jako swój debiut, wykonał zespół Tańca Dworskiego Zamku Rydzyńskiego „Corona Florum” z Poznania.
- Zespół Tańca Dworskiego Zamku Rydzyńskiego „Corona Florum” z Poznania
Zespół powstał w 2013 roku i jest aktualnie najmłodszą formacją tańca historycznego w Polsce i jedyną w Wielkopolsce. Specjalizuje się w odtwarzaniu tańców epoki Oświecenia, prowadzi zajęcia edukacyjne i pokazy, a także zajmuje się szeroko pojętą kulturą i przede wszystkim ceremoniałem epoki Oświecenia. Założycielem i zarazem kierownikiem artystycznym zespołu jest Maciej Stanisław Rąpalski.
- Zespół Baletowy z Cagliari (Sardynia, Włochy)
W odmienny świat masek i karnawału włoskiego przeniósł publiczność pokaz pt „Capriccio Italiano” („Kaprys włoski”) przygotowany przez Zespół Baletowy z Cagliari (Sardynia, Włochy). Mozaikę tańców zakończyła żywiołowo zatańczona Tarantella. Choreografię do występu przygotowała Anna Kukurba, która na co dzień pracuje z zespołem.
- Zespół „Compagnie Outre Mesure” (Francja)
Wieczorne pokazy zakończył koncert muzyki i poezji Renesansowej pt. „Le petit Velours” skomponowany przez artystów z „Compagnie Outre Mesure” (Francja). Zespół powstał w 2000 roku i skupia artystów profesjonalnych, między innymi: instrumentalistów, śpiewaków, tancerzy, komediantów, lutnistów. Specjalizuje się w wykonywaniu muzyki tanecznej, towarzyszącej tańcom dawnym, a także jako samodzielnej formy koncertowej. Podczas koncertu w Willi Decjusza Compagnie Outre Mesure zaprosiła publiczność w podróż muzyczną do Europy epoki Renesansu, wykonując ponad 20 utworów kompozytorów z XVI wieku na instrumentach, będących kopiami ich dawnych wzorów.
Wykonawcy:
- Artyści „Compagnie Outre Mesure”
- Pascale Boquet, luth & guiterne (lutnia i gatara)
- Robin Joly, flûtes à bec (flety)
- Gwinnevire Quenel, chant & flûtes à bec (śpiew i flety)
Program:
- Allemande d’Amours, Pierre Phalèse, 1571
- J’ay bien mal choisi… (przesłanie z Si jeune je suis…), Jehan Chardavoine, 1576
- Le petit velours, Jean D’Estrée & Nicolas Du Chemin, 1559
- Si jeune je suis… (réponse à J’ay bien mal choisi…), Jehan Chardavoine, 1576
- Allemande 4, Claude Gervaise & Pierre Attaingnant, 1550
- Fantaisie, Manuskrypt ze Sieny, c.1570
- Mignone allons voir si la rose…, Jehan Chardavoine, 1576
- Pavane La morte de la ragione, Pierre Attaingnant, 1547
- O pauvre ignorance…, Jeahan Chardavoine, 1576
- Vivray-je toujours en tristesse…, Jehan Chardavoine, 1576
- Par ou faut il…, Jehan Chardavoine, 1576
- Prélude, Guillaume Morlaye, 1550
- Bransle d’Ecosse, Pierre Phalèse, c.1571
- Allemande du Banchetto musicali, Johann Schein, 1617
- Je file quand Dieu…, Jonckers dit Gosse, 1545
- Trois branles doubles du Terpsichore, Michael Praetorius, 1612
- Qui voudra faire amie à son plaisir…, Jehan Chardavoine, 1576
- Fantaisie, Francesco da Milano, c. 1548
- danses, Pietro Paolo Borrono, c. 1548
- Une jeune fillette…, Jehan Chardavoine, 1576
- Sonate Tanto tempo hormai, Francesco Turini, początek XVII wieku
Fundator:
Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Organizatorzy: