facebook

Międzynarodowa Letnia Akademia Sztuki – 28 lipca 2014

W pierwszym dniu pokazów gościliśmy zespoły taneczne, muzyczne i baletowe z Polski, Włoch i Francji, które zaprezentowały publiczności różnorodny repertuar. Spektakl w dwóch aktach pt. „Letnie igraszki i uczta u księcia Sułkowskiego”, jako swój debiut, wykonał zespół Tańca Dworskiego Zamku Rydzyńskiego „Corona Florum” z Poznania.

 

 

 

 

  • Zespół Tańca Dworskiego Zamku Rydzyńskiego „Corona Florum” z Poznania

 

Zespół powstał w 2013 roku i jest aktualnie najmłodszą formacją tańca historycznego w Polsce i jedyną w Wielkopolsce. Specjalizuje się w odtwarzaniu tańców epoki Oświecenia, prowadzi zajęcia edukacyjne i pokazy, a także zajmuje się szeroko pojętą kulturą i przede wszystkim ceremoniałem epoki Oświecenia. Założycielem i zarazem kierownikiem artystycznym zespołu jest Maciej Stanisław Rąpalski.

 

 

  • Zespół Baletowy z Cagliari (Sardynia, Włochy)

 

W odmienny świat masek i karnawału włoskiego przeniósł publiczność pokaz pt „Capriccio Italiano” („Kaprys włoski”) przygotowany przez Zespół Baletowy z Cagliari (Sardynia, Włochy). Mozaikę tańców zakończyła żywiołowo zatańczona Tarantella.  Choreografię do występu przygotowała  Anna Kukurba, która na co dzień pracuje z zespołem.

 

 

  • Zespół „Compagnie Outre Mesure” (Francja)

 

Wieczorne pokazy zakończył koncert muzyki i poezji Renesansowej pt. „Le petit Velours” skomponowany przez artystów z „Compagnie Outre Mesure” (Francja).  Zespół powstał w 2000 roku i skupia artystów profesjonalnych, między innymi: instrumentalistów, śpiewaków, tancerzy, komediantów, lutnistów. Specjalizuje się w wykonywaniu muzyki tanecznej, towarzyszącej tańcom dawnym, a także jako samodzielnej formy koncertowej. Podczas koncertu w Willi Decjusza Compagnie Outre Mesure zaprosiła publiczność w podróż muzyczną do Europy epoki Renesansu, wykonując ponad 20 utworów kompozytorów z XVI wieku na instrumentach, będących kopiami ich dawnych wzorów.

 

 

 

Wykonawcy:

  • Artyści „Compagnie Outre Mesure”
  • Pascale Boquet, luth & guiterne (lutnia i gatara)
  • Robin Joly, flûtes à bec (flety)
  • Gwinnevire Quenel, chant & flûtes à bec (śpiew i flety)

Program:

  • Allemande d’Amours, Pierre Phalèse, 1571
  • J’ay bien mal choisi…  (przesłanie z Si jeune je suis…), Jehan Chardavoine, 1576
  • Le petit velours, Jean D’Estrée & Nicolas Du Chemin, 1559
  • Si jeune je suis… (réponse à J’ay bien mal choisi…), Jehan Chardavoine, 1576
  • Allemande 4, Claude Gervaise & Pierre Attaingnant, 1550
  • Fantaisie,  Manuskrypt ze Sieny, c.1570
  • Mignone allons voir si la rose…, Jehan Chardavoine, 1576
  • Pavane La morte de la ragione, Pierre Attaingnant, 1547
  • O pauvre ignorance…, Jeahan Chardavoine, 1576
  • Vivray-je toujours en tristesse…, Jehan Chardavoine, 1576
  • Par ou faut il…, Jehan Chardavoine, 1576
  • Prélude,  Guillaume Morlaye, 1550
  • Bransle d’Ecosse, Pierre Phalèse, c.1571
  • Allemande du Banchetto musicali, Johann Schein, 1617
  • Je file quand Dieu…, Jonckers dit Gosse, 1545
  • Trois branles doubles du Terpsichore, Michael Praetorius, 1612
  • Qui voudra faire amie à son plaisir…, Jehan Chardavoine, 1576
  • Fantaisie, Francesco da Milano, c. 1548
  • danses, Pietro Paolo Borrono, c. 1548
  • Une jeune fillette…, Jehan Chardavoine, 1576
  • Sonate Tanto tempo hormai,  Francesco Turini, początek XVII wieku

 

 log_forum_pl

 Fundator:

 

logo_mkidn

 Projekt finansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Organizatorzy:

 

 

 

LOGO CRACOVIA DANZA www                      LogoFundacjaArdenteSole            96c7e22d2b_willa-decjusza-logo-stowarzyszenie_450x225xc (1)

 

 

Zobacz także